luni, 8 septembrie 2014

Interviu cu Andreea Săvulescu

Andreea este trainer motivațional, psiholog, psihoterapeut; a scris „Trăiește autentic! Descoperă secretul fericirii” și este o susținătoare ferventă a celor care doresc să depășească anumite probleme sau să își dezvolte calități care au o latură psihologică.


Î: Ce te-a determinat cel mai mult să te implici în dezvoltarea personală ? Care este cea mai puternică motivație care te împinge înainte ? 

R:Am descoperit dezvoltarea personală cu mult timp în urmă, mai exact în clasa a VIII-a, când mă aflam într-o continuă luptă cu mine însămi. Complexată de cele câteva kilograme în plus pe care le aveam, într-o perioadă în care idealul de frumusețe feminină era cel prezentat pe Fashion TV, incapabilă de a crea legături, de a mă face plăcută și de a socializa, mi-am căutat alinarea în cărți. Așa am intrat în lumea dezvoltării personale, o lume care m-a fascinat și pe care nu mi-am mai dorit să o părăsesc niciodată. Viața mea s-a schimbat complet de atunci, și am realizat că sunt făcută pentru asta. Acela a fost momentul în care am conștientizat că psihologia este vocația mea. Acum fac ceea ce îmi place, cu pasiune și din pasiune, iar feedback-urile oamenilor care îmi spun în detaliu modul în care i-am ajutat să își schimbe viața și ce beneficii au în urma aplicării sfaturilor practice pe care le ofer, îmi confirmă faptul că aceasta este menirea mea.

Î: Cum reacționezi de obicei în fața unui eșec ?
R: Pentru mine nu există eșec, există doar lecții. Consider că diferența dintre oamenii care au succes și oamenii care se zbat în mediocritate constă în felul de a percepe lucrurile. Dacă crezi în eșec, îl experimentezi, dacă crezi în lecții învățate, te dezvolți și îți creezi realitatea pe baza lor. Fac greșeli, nu sunt perfectă. Este în natura umană și înțeleg acest lucru. Dar întotdeauna reușesc să obțin ceea ce îmi doresc, pentru că știu că merit să mi se întâmple lucruri frumoase, sunt recunoscătoare pentru ceea ce am, încerc să ofer pe cât de mult posibil și celorlați, și întotdeauna găsesc puterea de a depăși orice obstacol. Trăiesc cu credința că orice problemă are o soluție și sunt o persoană orientată către rezultate.

Î: Care este cea mai importantă "lecție de dezvoltare personală" pe care ai dobândit-o din experiență ?
R: Am învățat enorm de multe lecții importante de dezvoltare personală, dar consider că cea pe care ar trebui să o știe orice om, pentru liniștea sa personală, pentru pacea lui sufletească, este aceea că nu poți pretinde să fii iubit de alții până în momentul în care reușești să te iubești pe tine așa cum ești, în dualitatea ființei tale, pentru ceea ce ești. Nu poți fi acceptat de ceilalți până în momentul în care începi să te accepți pe tine, nu poți să îți faci prieteni până când devii cel mai bun prieten al tău. Cred că cel mai important lucru pe care noi, oamenii, suntem datori să îl învățăm pe parcursul popasului pe care îl facem în această lume, este acela că trebuie să renunțăm la a mai aștepta ca cei din jur să ne satisfacă nevoile pe care nu reușim să ni le satisfacem noi înșine, pentru că fericirea nu poate fi găsită niciunde în exterior, ci ea zace undeva în abisul ființei noastre, iar fiecare dintre noi este responsabil de a o descoperi în interior.

Î: Din punctul tău de vedere, ce este cel mai important în viață ?
R: Pentru mine contează enorm echilibrul sufletesc. Trăiesc în concordanță cu propriile principii și valori, nu mă abat de la drumul meu, încerc pe cât posibil să nu îi rănesc pe cei din jur, apropiați sau nu, și încerc să transmit cât de mult pot din ceea ce învăț. Și învăț mult… învăț trăind, iar ceea ce citesc în cărti validez în experiență. Consider că un rol foarte important în viața oricărui om îl ocupă educația. Dacă investești în educația ta, dacă îți formezi anumite obiceiuri sănătoase, diferite deprinderi care îți aduc beneficii, nu ai cum să nu descoperi fericirea autentică. Pentru că educându-te, ajungi într-un punct în care reușești să îți programezi mintea pentru reușită, pentru succes. Și atunci simți că ai o putere nemărginită. Iar asta bate totul.

Î: Cat de important este rolul riscului ca necesitate pentru a progresa ?
R: Riscul este extrem de important. Ceea ce nu înțeleg mulți dintre noi este faptul că fără risc nu există câștig. Da, poate că teoria o știe oricine, dar de ce ne este atât de greu să aplicăm? Poate că cel mai dificil lucru pe care îl poate face un om este acela de a ieși din zona de confort, de a sparge ziduri, de a îndrăzni. Trăim dominați de frici. Multe dintre ele nejustificate, create în imaginație. Ne punem singuri limite și ne ascundem în carapacea noastră. Pentru că e călduț. Pentru că e mai simplu. Pentru că așa evităm eșecul. Pentru că nu riscăm să fim judecați. Pentru că, spunem noi, suntem feriți de suferință. Dar suferința nu iartă pe nimeni. Și, decât să suferi fără scop, nu este mai benefic să suferi pentru ca mai apoi să guști din aroma fericirii ?

Î: Cum anticipezi posibila reacție a cititorilor atunci când începi să scrii despre un nou subiect ?
R: Legătura creată între mine și cititorii din comunitatea ArtaEducatiei este una specială. Mi-aș dori ca fiecare dintre ei să îmi scrie despre ceea ce îi impiedică să descopere fericirea autentică. Aș răspunde fiecăruia în parte… Dar nu toți o fac, din diferite motive. Sunt însă foarte mulți care îmi scriu despre ei, despre problemele cu care se confruntă, despre ceea ce nu funcționează în viețile lor. Și îmi aleg subiectele pe care le dezbat în funcție de nevoile dominante ale oamenilor care mi se destăinuie. Pe lângă faptul că răspund fiecăruia în privat, încerc de fiecare dată să ofer niște sfaturi practice sub forma articolelor, pentru că sunt conștientă de faptul că mai există persoane în aceeași situație, oameni care nu îndrăznesc să îmi scrie despre asta, dar care apreciază fiecare mic ajutor, cărora le sunt de folos aceste postări.

Î: Cum identifici subiectele cele mai căutate (interesante) de către cititori ?
R: Cum am spus mai sus, subiectele articolelor au la bază nevoile dominante ale cititorilor mei.

Î: Ce crezi că îl face pe un om de succes să aibă succes ?
R: Personal funcționez pe principiul că obții de la viață exact cât investești în ea, că  succesul și eșecul sunt cele două fațete ale aceleiași monede și că deținem posibilitatea de a o întoarce după cum vrem noi. Cum spuneam și mai sus, eșecul este o chestiune de percepție. Consider că, pentru a avea succes, primordial este să faci ceea ce îți place, nu vei reuși niciodată să ai rezultate într-o sferă de activitate care nu te atrage. Sau, dacă totuși reușești, nu te poți bucura de succes cu atâta intensitate cu care ai face-o dacă domeniul în care activezi chiar te-ar pasiona.
Așadar, consider că pentru a avea succes este necesar să crezi în tine, să faci ceea ce îți place, să ieși din zona de confort, să profiți de oportunități, să ai obiective bine stabilite, să muncești mult, să perseverezi, să privești eșecurile ca pe lecții și să returnezi o parte din succesul tău pentru a asigura astfel continuitatea acestui proces. Am scris mai multe despre acest subiect în ghidul “Trăsăturile oamenilor de success” unul dintre bonusurile pe care le ofer gratuit pe langa cartea “Traieste autentic! Descopera secretul fericirii”.

Î: Să presupunem că ai putea să te întorci cu 5 de ani în urmă. Care ar fi sfatul cel mai de preț pe care ai vrea sa îl dai "persoanei" care erai la acea vârstă ?
 R: Mi-aș spune să am încredere în mine pentru că sunt o persoană valoroasă și voi reuși să realizez tot ceea ce îmi propun. M-aș încuraja să perseverez și să gândesc în continuare pozitiv.

Î:  Ai un model de trainer care îți place în mod deosebit ?
R: Nu, nu am un model de trainer, mai urmăresc uneori diverse prezentări și încerc să învăț de la fiecare câte ceva, astfel încât să îmi creez stilul unic, specific personalității mele.

Articolele motivaționale scrise de Andreea Săvulescu pot fi citite pe artaeducatiei.com

Un comentariu:

  1. Voi recomanda oricărei persoane care caută un împrumut de afaceri domnului Benjamin care m-a ajutat cu un împrumut de patru milioane USD pentru a-mi începe afacerea și a fost rapid. La obținerea unui împrumut de la ei, a fost surprinzător cât de ușor au fost să lucreze. Procesul a fost rapid și sigur. A fost cu siguranță o experiență pozitivă. Evitați escrocii aici și contactați-l pe domnul Benjamin On. 247officedept@gmail.com. WhatsApp ... + 19893943740. dacă sunteți în căutarea unui împrumut de afaceri.

    RăspundețiȘtergere